Jak wypromować sklep internetowy, czyli biznes online bez tajemnic

Domena nie ostygła jeszcze po założeniu naszego sklepu internetowego, a już trzeba podjąć kroki w celu jego promocji. Prowadzenie platformy sprzedażowej to wyzwanie logistyczne i marketingowe, więc jeśli liczy się na duży zysk i stałe grono klientów, trzeba zadbać o to, by ci mogli w ogóle do nas trafić. Jak to zrobić? Jak skutecznie i w optymalnych kosztach wypromować sklep internetowy? I jak go prowadzić, aby nie być stratnym?

jak-wypromowac-sklep-internetowy

E-marketing sklepu internetowego

Współczesne narzędzia reklamowe dają nam ogromne pole manewru. Wiele procesów, które zwykle zarezerwowane były tylko dla agencji reklamowych, możemy dzisiaj przeprowadzić sami, zmniejszając przy tym koszty takiej inwestycji. Lepiej, bezpieczniej i efektywniej jest jednak pozostawić je w rękach specjalistów od SEO&SEM, e-marketingu czy budowania marki i PR. Najszybszym sposobem dotarcia do klienta jest szukanie go w internecie i to na tym segmencie warto skumulować działania promocyjne. Jakie?

Pozycjonowanie

Warto skupić się na SEO i pozycjonowaniu, czyli formie reklamy związanej z wyszukiwarkami internetowymi. Skutecznie przeprowadzone działania SEO pomogą stronie www ze sklepem internetowym znaleźć się na najwyższych, czyli najbardziej klikalnych miejscach w wynikach wyszukiwania pod konkretne frazy kluczowe. Taka reklama daje pewność, że do sklepu zajrzą klienci związani i zainteresowani daną tematyką, a więc szukający konkretnych produktów a nie przypadkowi internauci. 

Artykuły sponsorowane

Licząc na konkretny target odbiorców tematycznych możemy też zainwestować w artykuły sponsorowane, które będą publikowane na tematycznych stronach internetowych. Forma współpracy tego typu opiera się na założeniu docierania do jak największej liczby internautów poprzez promowanie się u zewnętrznych wydawców. Warto wybierać strony o jak największym zasięgu (liczbie odsłon), ale również i mniejsze, lecz posiadające np. stałe grono aktywnych czytelników.

Jakość sklepu: treść i wyposażenie

Czasami zamiast myśleć nad tym, jak wypromować sklep internetowy, lepiej zastanowić się nad tym, jak uczynić go bardziej atrakcyjnym dla klientów. To również jest forma reklamy: internauta widząc nowoczesną i funkcjonalną witrynę z dużym asortymentem, dokładnymi opisami, bogatymi zdjęciami i sprawną obsługą o wiele chętniej dokona na niej zakupu. Jakość swojego sklepu można zwiększać nie tylko stałym uzupełnianiem oferty sprzedażowej, ale również… treści. Przydatne są w tym zwłaszcza firmowe blogi z poradami dla kupujących.

Siła social mediów

Jeśli skupiamy się na internetowej promocji swojego sklepu internetowego, dobrym pomysłem jest zajęcie się jego social mediami. Dzięki kontom firmowym na serwisach takich jak Facebook można w dużym stopniu:

– polepszyć komunikację z klientami,

– zwiększyć zasięgi i docierać do większej liczby odbiorców,

– budować świadomość marki i sprawiać, że stanie się ona rozpoznawalna w środowisku i poza nim,

– podejmować współpracę reklamową z influencerami, 

– „wyjść” do klientów i pokazać firmę z innej, mniej oficjalnej strony.

Działania na wielu płaszczyznach

Aby skutecznie wypromować nasz sklep internetowy nie możemy skupiać się tylko na jednej formie reklamy. Powinna ona być też dostosowana do profilu samego sklepu oraz główne grupy docelowej. Inaczej szuka się klientów branżowych (firmowych – przedsiębiorców) nastawionych na regularną współpracę, a inaczej klientów indywidualnych (osoby prywatne), które dokonają jednego lub dwóch zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Jak wypromować sklep internetowy, czyli biznes online bez tajemnic”